La prima vedere totul este simplu în procesul de găsire a unui job. Ai deschis un site cu anunțuri, selectezi câteva poziții interesante și aplici la acestea. Doar atât? Da, însă există un dar… Pentru a te angaja cu succes și a obține jobul potrivit pentru tine, trebuie să fii atent la detalii și să analizezi cu mare atenție următorii tăi pași. Pentru început, puneți câteva întrebări: Unde vreau să lucrez? Ce salariu îmi vor oferi? Trebuie să trimit un CV? Cum găsesc lista de poziții vacante?
Răspunsurile la aceste întrebări, dar și multe sfaturi interesante găsești în materialul realizat împreună cu Alina Malbaş, HR Manager Technosoft și Sabina Paulesco, HR Manager Amdaris.
- Job hunting pe site-ul și profilele sociale ale companiei „pe care ai pus ochii”.
Dacă ne interesează o anumită companie, atunci trebuie să urmărim pagina lor web unde sunt anunțate joburile vacante. Majoritatea companiilor IT au pagini de Facebook, LinkedIn, Instagram, etc. Continuă căutările și pe site-urile specializate de joburi. O resursă care nu trebuie de neglijat este ATIC Jobs Newsletter. Această platformă conține lista pozițiilor vacante de la companiile TIC care sunt membre ATIC.
- „De 7 ori analizează și o dată angajează-te”. Research înainte de angajare.
Înainte de toate, ar fi bine să te informezi bine despre viitorul angajator. Îți recomandăm să colectezi atât de pe piață, cât și de la cunoscuți detalii despre inside-urile din cadrul companiei. Aici vă dau și un tips! Puteți accesa www.glasdoor.com unde găsiți compania care vă interesează, dar și tot felul de comentarii din partea angajaților. Cum se întâmplă promovarea? Ce salarii au? Sunt răspunsurile și la aceste întrebări. - Profilul de LinkedIn, noul must have în procesul de căutare a unui job.
Ce este LinkedIn? Este o rețea de business unde putem ține legătura cu partenerii, clienții, angajații din tot felul de domenii care ne interesează pe noi. Aici puteți primi solicitări să aplicați la anumite joburi chiar dacă nu sunteți într-o căutare activă, dar de ce, să construiți relații pe viitor. - Recomandări amicale.
Spune-mi cine îți sunt prietenii și îți voi spune cine ești tu. Dacă avem un angajat foarte bun și el ne recomandă o anumită persoană, cu siguranță persoana dată e asemănătoare cu angajatul nostru. Chiar ne bucurăm atunci când ne recomandă oameni pentru că majoritatea se dovedesc a fi foarte buni. Plus la toate, în acest mod se coagulează foarte frumos echipa. - CV-ul ideal: Mit sau adevăr?
În cazul în care CV-ul tău coincide 70% cu cele descrise în anunț, atunci ar fi cazul să aplicați, chiar dacă cele 30% vă fac să vă îndoiți de acest lucru. Explicăm și de ce. De regulă, multe companii plasează anunțuri pentru candidați ideali ceea ce nu se prea găsește. De aceea, fiți încrezători în puterile voastre și demonstrați că puteți deveni angajatul ideal.
- Abilități-cheie de inclus în Curriculum Vitae.
Este bine să participăm la diferite organizații studențești pe domeniile în care dorim să ne axăm în viitor. Dacă e să vorbim de domeniul IT, atunci există și multe alte posibilități de a vă face remarcat. Ați putea participa la diferite activități precum, forumuri, hackatoane, concursuri. Aceste mici realizări sunt privite foarte bine în aplicațiile candidaților și prevestesc apariția unui angajat bun.