Ghidul de creare a unui CV care îţi va garanta viitorul job. Sfaturi de la Sabina Paulesco, HR Manager

Care este primul pas spre angajare? Foarte simplu! Trimiți CV-uri la joburile anunțate de companiile de care ești interesat/ă. Dar să vedem și cum trebuie să îţi faci corect un CV pe care să îl remiţi unui potenţial angajator. Îți explicăm pas cu pas cum trebuie de realizat de la zero un CV şi cum trebuie să arate la final. Ghidul complet de realizarea a unui CV ni-l face HR Managerul Amdaris, Sabina Paulesco.

CV adaptat la Job Description

În primul rând, fiecare CV trebuie să fie maximal adaptat pentru Job Description sau anunțul la care persoana aplică. Asta ar fi ca unele cuvinte-cheie care se regăsesc în CV, precum: competențe, cunoștințele de bază, experiența, atribuțiile să fie reflectate în CV. Recomandarea ar fi să nu transmitem același CV la 5 joburi”, notează Sabina Paulesco, HR Manager la Amdaris.

În plus, HR Managerii recomandă ca în CV-uri candidaţii să scrie informația cronologic invers. „Începem cu ocupația pe moment, funcția care o deţinem acum şi descrescând la anii precedenți și nicidecum invers. Informații precum vârsta, kilogramele, înălțimea, apartenența la naționalitate sau religia nu includem. Dacă e o solicitare din partea angajatorului să includeți poza sau e o dorință să faceți upload de poză, rog mult să fie de tip business. Ce înseamnă asta? Fără poze de tip selfie, de la nuntă sau cumetrie, cu banda de vornicică sau naşă, sau cu pisica ori animal de companie. Am avut situații funny când pentru poziția de director financiar, în alte experiențe, primeam poze cu un domn pe cal şi tot așa”, a notat Sabina.

Date tehnice ale CV-ului: Mărimea şi formatul

Dacă vorbim de formatul CV-ului, în primul rând, aş vrea să menționez că cel mult ar fi admisibil 2 pagini. Trebuie să fie personal şi asemenea unei cărţi de vizită. Aş recomanda să nu mai utilizăm Euro Pass-ul pentru că a devenit prea șablonat şi dacă avem 20-50 de CV-uri Euro Pass nicidecum nu se evidențiază. Sunt foarte multe tool-uri gratuite pe care le putem utiliza, precum: canva.com, cvduck.pro, resume.com şi, cu siguranță, mai sunt care au apărut recent”, a specificat Sabina Paulesco.

Un lucru important la care atrag atenţia HR managerii este să remitem CV-ul într-un format needitabil, de exemplu, PDF.

De ce este important acest lucru? Pentru că dacă îl trimitem într-un alt format atunci ar putea să fugă câmpurile, să se deschidă eronat, să fie diferență de formatare și atunci informația se pierde. Atunci când transmitem un CV, vorbim de email-ul care îl indicăm acolo. Ar fi bine să fie nume, prenume şi o platformă sigură pe care o utilizăm. Nu inspiră deloc încredere email-urile gen: superman92 sau superkitty82”, a precizat HR Manager Amdaris.

Cât despre persoanele care nu au experiență, ce ar puate ele să includă în CV? În aceste cazuri, HR Managerii recomandă să fie elaborat un CV funcțional. „Ne axăm pe studiile făcute fie la colegiu, fie universitate sau cursuri și certificări care au fost obținute. Ne străduim să menționăm competențele care le-am dobândit în urma studiilor”, a conchis Sabina Paulesco.

Citeşte şi: Vrei să cauți un job în IT, dar nu știi de unde să începi? 6 sfaturi practice de la HR Manageri de top